donderdag, 19 oktober 2017
Home | Contact | Shop
FAQ (vraag & antwoord)
FAQ (uw vragen, onze antwoorden)

BESTELLEN
Hoe plaats ik mijn bestelling bij Italiëwinkel.nl?
- via het winkelwagentje in onze webwinkel;
- via ons e-mail formulier;
- telefonisch (0346 – 2 666 07 of 06 – 555 712 83)



AFLEVEREN BESTELLING
Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
Dat is eenvoudig te bepalen, want hierbij geldt: “de klant betaalt, dus de klant bepaalt”!

Op 5 dagen per week worden de betaalde bestellingen door Italiëwinkel.nl verzonden:

- maandag
- dinsdag
- woensdag
- donderdag
- vrijdag

Op deze 5 dagen worden de bestellingen verzonden waarvoor we een betaling hebben ontvangen. Wanneer uw bestelling wordt verzonden is afhankelijk van de ontvangst van uw betaling. Ofwel: hoe sneller u betaalt, des te vlotter heeft u uw bestelling in uw bezit.

We werken volgens het volgende schema:

BETALING ONTVANGEN OP:      BESTELLING WORDT VERZONDEN OP:
 maandag     maandag of dinsdag
 dinsdag     dinsdag of woensdag
 woensdag     woensdag of donderdag
 donderdag     donderdag of vrijdag
 vrijdag     vrijdag of maandag
 zaterdag     maandag
 zondag     maandag

De verzenddag is mede afhankelijk van het tijdstip waarop uw bestelling + iDealbetaling of uw bestelling + PayPalbetaling ontvangen wordt of (bij betaling per bankoverschrijving) van het tijdstip waarop uw betaling op onze bankrekening wordt bijgeschreven. Bijvoorbeeld: als een betaling op maandagochtend is bijgeschrijven, kan de bestelling veelal ook op maandag verzonden worden. Wordt de betaling later op de dag bijgeschreven, dan zal de bestelling op dinsdag verzonden worden.

Italiëwinkel.nl verzendt alle bestellingen via een betrouwbare partner met een uitgebreid netwerk door heel Nederland: PostNL. Het verzenden van een pakket per PostNL duurt normaalgesproken 1 werkdag.



Niet meer op voorraad:
Indien bepaalde producten onverhoopt niet (meer) bij ons op voorraad zijn, dan wordt u daarover door ons geïnformeerd en wordt de bestelling verstuurd zodra onze leverancier e.e.a. bij ons heeft afgeleverd.



Bestelling ophalen in bij Landenwinkels.nl:
In het geval dat u heeft aangegeven dat u uw bestelling ophaalt bij het distributiecentrum van Landenwinkels.nl in Mijdrecht, dan ontvangt u per e-mail informatie over het maken van van een afspraak hiervoor.




NIET AANWEZIG ALS BESTELLING WORDT AFGELEVERD
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mijn bestelling wordt afgeleverd?

Niet aanwezig bij het afleveren van een PostNLBasis Pakket:
Indien de ontvanger op het moment dat het pakket door PostNL wordt aangeboden niet aanwezig is, wordt het pakket bij een van de buren afgeleverd. Hiervan ontvangt de ontvanger een bericht in de brievenbus.

Niet aanwezig bij het afleveren van een PostNLZeker Pakket:
Indien de ontvanger op het moment dat het pakket door PostNL wordt aangeboden niet aanwezig is, wordt het pakket de volgende (werk)dag nogmaals aangeboden. Indien de ontvanger dan weer niet aanwezig is, is het pakket vanaf de volgende (werk)dag op te halen op het dichtstbijzijnde postkantoor. Hiervan ontvangt de ontvanger een bericht in de brievenbus.



OPHALEN BESTELLING
Kan ik mijn bestelling ook zelf op komen halen bij Italiewinkel?
Ja, dat kan, maar ALLEEN OP AFSPRAAK!

In het geval dat u uw bestelling op wilt halen kiest u bij het plaatsen van de bestelling bij "Selecteer een verzendings methode" voor de optie "Afhalen bij Italiëwinkel". De verzendkosten worden dan op Euro 0,00 gesteld. U kunt uw bestelling via overschrijving, iDeal of PayPal betalen. Daarna kunt uw uw bestelling OP AFSPRAAK ophalen bij het distributiecentrum van Landenwinkels.nl in Mijdrecht. U ontvangt dan van ons per e-mail of telefoon de benodigde informatie over het ophalen van uw bestelling.

LET OP: ALLEEN OP AFSPRAAK
Ons distributiecentrum in Mijdrecht is van maandag t/m vrijdag geopen tussen 08.30 een 17.00 uur. Voor een bezoek maken we graag een afspraak met onze klanten. U kunt dan het beste even met ons bellen.

Distributiecentrum Landenwinkels.nl:
Rendementsweg 6
3641 SK MIJDRECHT
Telefoon: 0346 - 2 666 07
Mobiel: 06 - 555 712 83
WhatsApp: 06 - 555 712 83

BEZOEK AAN ONS DISTRIBUTIECENTRUM IN MIJDRECHT IS ALTIJD MOGELIJK, MAAR ALLEEN OP AFSPRAAK.


Bij het maken van een afspraak kan ook nagegaan worden waar uw interesse naar uit gaat en of we die producten/maten/kleuren op dat moment nog op voorraad hebben. U kunt uw bezoek inplannen op een moment dat het u het beste schikt; wij zorgen er dan voor dat de producten van uw keuze voor u klaar staan.



BETALEN
Hoe kan ik mijn bestelling bij Italiëwinkel.nl betalen?
Omdat verschillende klanten verschillende voorkeuren hebben, ook voor wat betreft de manier waarop men de bestelling bij Italiewinkel.nl betaalt, bieden wij u verschillende betalingsmethoden.

Als onderdeel van het bestelproces, kiest u de methode welke uw voorkeur heeft:
- vooruit betalen per bank of giro op Postbankrekening 4713447 t.n.v. Landenwinkels.nl te Breukelen. IBAN: NL16INGB0004713447 - BIC: INGBNL2A
- contant afrekenen (indien u uw bestelling zelf ophaalt bij Italiewinkel.nl in Breukelen).
- iDeal: de in november 2005 door de ING, Rabo en ABNAMRO geïntroduceerde nieuwe on-line betaalmethode.
- Paydutch: voor een extra veilig gevoel zijn iDeal betalingen nu desgewenst ook mogelijk via Paydutch als onafhankelijke tussenpersoon. Kijk voor meer informatie op http://www.paydutch.nl
- PayPal: o.a. voor creditcardbetalingen.



RUILEN
Kan ik mijn bestelling ruilen als de maat niet goed is of als ik niet tevreden ben?
mocht U onverhoopt niet tevreden zijn over de door u bestelde goederen of mocht de maat (in geval van kleding, schoenen en laarzen) niet juist zijn, dan kunt u de goederen aan ons retourneren (*). Ze worden dan omgeruild voor andere goederen of uw betaling wordt op uw bankrekening of PayPal rekening teruggestort. Alle hieraan verbonden (extra) verzendkosten zijn voor rekening van de klant. Indien door het retourneren de orderwaarde onder een bedrag van Euro 50,00 komt, vervalt het recht op gratis verzending. De verzendkosten worden dan in mindering gebracht op het terug te storten bedrag.

(*) Let op: geretourneerde goederen worden door ons alleen geaccepteerd indien ze onbeschadigd zijn en in de originele verpakking worden geretourneerd. Ook de verpakking, bijv. de schoenendoos, mag niet beschadigd en/of beschreven zijn.

Op verzoek van de klant kunnen er van bepaalde producten (o.a. van schoenen, laarzen, kleding en zaken als bijv. waaiers en dansbloemen) afwijkende kleuren, maten en/of uitvoeringen besteld worden. Deze producten kunnen niet geretourneerd of geruild worden, daar wij ze niet in ons standaardassortiment op kunnen nemen.



BEZORGKOSTEN
Hoeveel bedragen de bezorgkosten van mijn bestelling?
Landenwinkels.nl verzendt alle bestellingen t/m 30 kg. via een betrouwbare partner met een uitgebreid netwerk door heel Nederland: PostNL. Onze klanten en wij hebben hier zeer goede ervaringen mee. Het verzenden van een pakket per PostNL duurt normaalgesproken 1 werkdag.
(Bezorgen in België: zie informatie onderaan deze pagina)

PostNL Basis Pakket of PostNL Aangetekend Pakket:
Afhankelijk van de totale waarde van de bestelling en afhankelijk van het feit of de bestelde goederen al dan niet breekbaar zijn, kan de klant kiezen voor een “PostNL Pakket" of voor een "PostNL Aangetekend Pakket".

De huidige tarieven gelden vanaf 1 januari 2016.

U kunt er hier ook voor kiezen om uw bestelling op te komen halen bij het Landenwinkelsmagazijn/showroom in Nieuwersluis; hiervoor wordt dan een afspraak met u gemaakt. In dat geval worden de verzendkosten uiteraard op Euro 0,00 gesteld.

Bij Landenwinkels.nl kennen we 2 soorten pakketten:

PostNL Basis Pakket 0 – 30 kg. (Euro 6,50)
Dit pakket is voor niet breekbare bestellingen waarvan de totale waarde lager is dan Euro 50,00. U betaalt als klant hiervoor een verzendbijdrage van Euro 6,50.

en

PostNL Aangetekend Pakket 0 – 30 kg (Euro 7,00)
Dit pakket is voor breekbare bestellingen en/of bestellingen waarvan de totale waarde hoger is dan Euro 50,00. U betaalt als klant hiervoor een verzendbijdrage van Euro 7,00.

Onze klant geeft tijdens de bestelprocedure de voor zijn/haar bestelling geschikte verzendvorm aan: "Basis Pakket" of "Aangetekend Pakket".

Let op:
Indien de klant toch kiest voor "Standaard Pakket" terwijl de waarde van de bestelling hoger is dan Euro 50,00 en/of de bestelling breekbare goederen bevat, ligt alle risico van het niet (correct) bezorgd worden van de bestelde goederen, het zoekraken van de bestelde goederen en/of het beschadigen van de bestelde goederen bij de klant.


Lagere verzendkosten voor de klanten van Landenwinkels.nl:
Landenwinkels.nl brengt haar klanten voor het verzenden van pakketten binnen Nederland minder verzendkosten in rekening dan de geldende PostNL tarieven + BTW. Landenwinkels.nl is als webwinkel namelijk verplicht om BTW te heffen over de verzendkosten. Landenwinkels.nl heeft de BTW (gedeeltelijk) in de verzendkosten verwerkt; dat is voordeliger voor onze klanten. De klant betaalt dus niet de volledige PostNL bezorgkosten; Landenwinkels.nl neemt de meerkosten voor haar rekening.

Vergelijking Tarief PostNL Basis Pakket met het Tarief dat onze klanten betalen
* tot 10 kg is het PostNL tarief: Euro 6,75.
* inclusief BTW zou Landenwinkels.nl in rekening moeten brengen: Euro 6,75 + 21% BTW = Euro 8,17.
* inclusief BTW brengt Landenwinkels.nl in rekening: Euro 5,37 + 21% BTW = Euro 6,50.
* uw Landenwinkels.nl klantenvoordeel: Euro 8,17 – Euro 6,50 = Euro 1,67.

Vergelijking Tarieven PostNL Aangetekend Pakket met Tarieven die onze klanten betalen
* tot 10 kg is het PostNL tarief: Euro 8,05.
* inclusief BTW zou Landenwinkels.nl in rekening moeten brengen: Euro 8,05 + 21% BTW = Euro 9,74.
* inclusief BTW brengt Landenwinkels.nl in rekening: Euro 5,79 + 21% BTW = Euro 7,00.
* uw Landenwinkels.nl klantenvoordeel: Euro 9,74 – Euro 6,30 = Euro 3,44.

* 10 tot 30 kg is het PostNL tarief: Euro 13,70.
* inclusief BTW zou Landenwinkels.nl in rekening moeten brengen: Euro 13,70 + 21% BTW = Euro 16,58.
* inclusief BTW brengt Landenwinkels.nl in rekening: Euro 5,79 + 21% BTW = Euro 7,00
* uw Landenwinkels.nl klantenvoordeel: Euro 16,58 – Euro 6,30 = Euro 10,28.

* meer dan 30 kg: individuele calculatie.

Niet aanwezig bij het afleveren van een PostNL Basis Pakket:
Indien de ontvanger op het moment dat het pakket door PostNL wordt aangeboden niet aanwezig is, wordt het pakket indien mogelijk bij een van de buren afgeleverd. Hiervan ontvangt de ontvanger een bericht in de brievenbus.

Niet aanwezig bij het afleveren van een PostNL Aangetekend Pakket:
Indien de ontvanger op het moment dat het pakket door PostNL wordt aangeboden niet aanwezig is, wordt het pakket de volgende (werk)dag nogmaals aangeboden. Indien de ontvanger dan weer niet aanwezig is, is het pakket vanaf de volgende (werk)dag op te halen op het dichtstbijzijnde postkantoor. Hiervan ontvangt de ontvanger een bericht in de brievenbus.

Leveren aan België
Landenwinkels.nl mag gelukkig ook steeds meer Belgische klanten verwelkomen. Voor het verzenden naar België maken we ook gebruik van de betrouwbare diensten van PostNL. Als u via het bestelsysteem (winkelwagentje) op onze website bestelt en een afleveradres in België invult, berekent het systeem de verzendkosten voor het verzenden van uw bestelling naar België.

Voor het verzenden van pakketten naar België hanteert Landenwinkels.nl 1 vast tarief voor een pakket van 0 – 30 kg: Euro 12,00.

Bij betaling vanuit het buitenland kunnen de onderstaande codes gebruikt worden: 
IBAN: NL16INGB0004713447
BIC: INGBNL2A



BESTELHOEVEELHEID
Hanteert Italiëwinkel.nl een minimale bestelhoeveelheid?
Wij hanteren geen minimum bestelhoeveelheid; u bepaalt zelf hoeveel (of hoe weinig) u wenst te bestellen.



PRODUCT NIET OP VOORRAAD
Wat gebeurt er als een artikel dat ik heb besteld niet meer op voorraad blijkt te zijn?
Indien bepaalde producten onverhoopt niet (meer) bij ons op voorraad zijn, wordt de klant daarover door ons geïnformeerd en wordt de bestelling verstuurd zodra onze leverancier e.e.a. bij ons heeft afgeleverd.

Indien het geval zich voor zou doen dat wij een besteld product helemaal niet meer kunnen leveren, bijv. vanwege het in gebreke blijven van een van onze leveranciers, dan wordt de klant daarover door ons geïnformeerd. De klant krijgt dan de keuze: een alternatief product bestellen of het direct laten terugbetalen van het door de klant betaalde bedrag.

Om het niet kunnen leveren van bepaalde producten zo veel mogelijk te voorkomen, voeren wij van sommige producten meerdere merken. Het merk dat wij op voorraad hebben, is afhankelijk van de aanvoer uit Italie. Het kan voorkomen dat de klant een ander merk ontvangt dan het merk dat in onze webwinkel is afgebeeld. Wij garanderen dat al deze merken zowel qua kwaliteit, verpakking, gewicht, prijs e.d. volledig vergelijkbaar zijn.



VERPAKKING
Hoe wordt mijn bestelling door Italiëwinkel verpakt?
Producten als Ferrari pizzaovens, kaasrapen e.a. worden in hun originele doos/verpakking afgeleverd. Voor samengestelde bestellingen, bestaande uit verschillende producten, gebruiken wij in het kader van milieu en kosten (gebruikte) kartonnen dozen. Breekbare producten worden beschermend verpakt met luchtkussenplastic en ribbelkarton. Opvulling van de dozen geschiedt met (kranten)papier en andere opvulmaterialen.



LEVEREN AAN BELGIE
Kan ik ook vanuit België een bestelling bij Italiewinkel.nl plaatsen?
Ja, dat is zeker mogelijk. Italiëwinkel.nl mag gelukkig ook steeds meer Belgische klanten verwelkomen. Voor het verzenden naar België maken we ook gebruik van de diensten van PostNL. Als u via het bestelsysteem (winkelwagentje) op onze website bestelt en een afleveradres in België invult, berekent het systeem de verzendkosten voor het verzenden van uw bestelling naar België. Voor het verzenden van pakketten naar België hanteert Landenwinkels.nl 1 vast tarief voor een pakket van 0 – 30 kg: Euro 12,00.



BETALEN VANUIT HET BUITENLAND
Wat zijn de codes (IBAN en BIC) van de bankrekening van Italiewinkel, nodig voor betalingen vanuit het buitenland?
IBAN: NL16INGB0004713447
BIC: INGBNL2A



BEDRIJFSGEGEVENS:

Vestigingsadres Kamer van Koophandel:
Landenwinkels.nl
Vrijheidslaan 50
3621 HJ BREUKELEN
Telefoon: 0346 - 2 666 07
Mobiel: 06 - 555 712 83
WhatsApp: 06 - 555 712 83

Distributiecentrum Landenwinkels.nl:
Rendementsweg 6
3641 SK MIJDRECHT
Telefoon: 0346 - 2 666 07
Mobiel: 06 - 555 712 83
WhatsApp: 06 - 555 712 83

BEZOEK AAN ONS DISTRIBUTIECENTRUM IN MIJDRECHT IS ALTIJD MOGELIJK, MAAR ALLEEN OP AFSPRAAK

Inschrijving handelsregister Kamer van Koophandel: 30196482
BTW nummer: NL1154.24.301.B01

Rekeningnummer ING: 47 13 447 t.n.v. Landenwinkels.nl
IBAN: NL16INGB0004713447 - BIC: INGBNL2A

http://www.spanjewinkel.nl
http://www.spaanseham.nl
http://www.spaansegeuren.nl
http://www.landenwinkels.nl
http://www.italiewinkel.nl
http://www.frankrijkwinkel.nl




 
Andere landenwinkels
Spanjewinkel.nl
Spaanseham.nl
Meer producten
Cadeaubon
Informatie voor u!
ItaliŽ links
Reacties van klanten
ItaliŽwinkel in de pers
Mini enquÍte
Italiewinkel.nl moet haar assortiment uitbreiden met:
 
Nu in de winkel
Kaasrasp G3 Ferrari Parmino (oplaadbaar)
Kaasrasp G3 Ferrari Parmino (oplaadbaar)
Neem contact op voor een prijsopgave